به گزارش راهبرد معاصر دبیران و معلمان مقاطع مختلف تحصیلی میتوانند برای شرکت در آزمون جامع سنجش صلاحیت معلمان در سامانه سنجش صلاحیت ها و توسعه شایستگی معلمان ثبت نام کنند. منابع و بارم بندی آزمون جامع سنجش صلاحیت معلمان مشخص شد. معلمان از اول فروردین 1400 لغایت 15 اردیبهشت 1400 برای ثبت نام مهلت دارند.
منابع و بارم بندی آزمون جامع دانش الكترونیكی طرح سنجش صلاحیت معلمان به شرح زیر میی باشد:
همكاران محترم
با سلام و احترام
پیرو اطلاعیه شماره ۳۲۲۴۲ درخصوص اجرای برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی های حرفه ای منابع انسانی، بدین وسیله جدول آزمون جامع(دانش الكترونیكی) طرح سنجش صلاحیت ویژه نیروهای حق التدریس آزاد، خرید خدمات و معلمان رسمی استان سمنان اعلام می شود:
منابع و بارم بندی آزمون جامع(دانش الكترونیكی) طرح سنجش صلاحیت ویژه آموزگاران دوره ابتدایی (نیروهای حق التدریس آزاد، خرید خدمات استان سمنان مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵)
۱️⃣ مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (صفحات۲۶۲ تا ۳۱۲)(۴ سوال)
۲️⃣ اخلاق حرفه ای(۴ سوال)
۳️⃣ تدریس و مهارت های مرتبط با آن(۴ سوال)
۴️⃣ مدیریت اداره كلاس (كلاس داری)(۴ سوال)
۵️⃣ ارتباط ارگانیك واحد یادگیری با اسناد بالادستی(۴ سوال)
۶️⃣ بررسی، تحلیل و روش تدریس فارسی دوره ابتدایی(با توجه به پایه مورد تدریس فرد مشمول)(۱۰ سوال)
۷️⃣ بررسی، تحلیل و روش تدریس ریاضی دوره ابتدایی(با توجه به پایه مورد تدریس فرد مشمول)(۱۰ سوال)
مجموع سوالات: ۴۰ سوال
هر فرد مشمول، پایه مورد تدریس خود را آزمون می دهد. لذا در انتخاب كد دوره آموزشی و محتوای آن، دقت لازم به عمل آید.
منابع و بارم بندی آزمون جامع(دانش الكترونیكی) طرح سنجش صلاحیت ویژه دبیران دوره متوسطه اول(نیروهای حق التدریس آزاد، خرید خدمات استان سمنان مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵)
۱️⃣ مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (صفحات ۲۶۲ تا ۳۱۲)(۴ سوال)
۲️⃣ اخلاق حرفه ای(۴ سوال)
۳️⃣ تدریس و مهارت های مرتبط با آن(۴ سوال)
۴️⃣ مدیریت اداره كلاس (كلاس داری)(۴ سوال)
۵️⃣ ارتباط ارگانیك واحد یادگیری با اسناد بالادستی(۴ سوال)
۶️⃣ فناوری آموزشی(۱۰ سوال)
۷️⃣ مهارت های سنجش و ارزشیابی(۱۰ سوال)
مجموع سوالات: ۴۰ سوال
منابع و بارم بندی آزمون جامع(دانش الكترونیكی) طرح سنجش صلاحیت ویژه دبیران دوره دوم متوسطه(نیروهای حق التدریس آزاد، خرید خدمات استان سمنان مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵)
۱️⃣ مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران(صفحات ۲۶۲ تا ۳۱۲)(۴ سوال)
۲️⃣ اخلاق حرفه ای(۴ سوال)
۳️⃣ تدریس و مهارت های مرتبط با آن(۴ سوال)
۴️⃣ مدیریت اداره كلاس (كلاس داری)(۴ سوال)
۵️⃣ ارتباط ارگانیك واحد یادگیری با اسناد بالادستی(۴ سوال)
۶️⃣ آموزش های الكترونیكی(۱۰ سوال)
۷️⃣ ارزشیابی آموزش های مجازی و الكترونیكی(۱۰ سوال)
مجموع سوالات: ۴۰ سوال
منابع و بارم بندی آزمون جامع(دانش الكترونیكی) طرح سنجش صلاحیت ویژه هنرآموزان فنی حرفه ای و كاردانش(نیروهای حق التدریس آزاد، خرید خدمات استان سمنان مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵)
۱️⃣ مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (صفحات ۲۶۲ تا ۳۱۲)(۴ سوال)
۲️⃣ اخلاق حرفه ای(۴ سوال)
۳️⃣ تدریس و مهارت های مرتبط با آن(۴ سوال)
۴️⃣ مدیریت اداره كلاس (كلاس داری)(۴ سوال)
۵️⃣ ارتباط ارگانیك واحد یادگیری با اسناد بالادستی(۴ سوال)
۶️⃣ آموزش های الكترونیكی(۱۰ سوال)
۷️⃣ ارزشیابی آموزش های مجازی و الكترونیکی(۱۰ سوال)
مجموع سوالات: ۴۰ سوال
مركز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری
با توجه به اینکه برنامه توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت معلمان از آن از تاریخ 1400/01/01 لغایت 1400/02/15 در کل کشور در حال اجرا هست و قراره برای تمامی پرسنل پرونده الکترونیکی در سامانه طراحی و بهرهبرداری بشه لازمه ما معلمان وارد سامانه ضمن خدمت به آدرس ltms.medu.ir بشیم و درخواست توسعه شایستگی رو ثبت کنیم.
همونطور که مستحضرید لایحه نظام رتبهبندی معلمان برای افزایش انگیزه شغلی و متناسبسازی نظام پرداختها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و معلمان توسط کانونهای ارزیابی در یک بازه زمانی معین بر اساس نظام سنجش صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفهای سنجیده میشن که متناسب با نتایج حاصله افراد،موفق به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر مسیر شغلی میشن و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبهبندی بهرهمند میشن.
در ضمن شرکت در این ارزیابی توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت برای همه ی معلمان الزامی و در ارزشیابی سالانه ما معلمان تاثیر داره.
پس بهتره برنامه توسعه شایستگی و سنجش صلاحیت رو با دقت دنبال کنیم.
خب در ادامه قصد دارم مرحله به مرحله اقدامات و اطلاعیه های این برنامه رو همراه شما باشم.
در ابتدا از طریق سامانه ضمن خدمت به آدرس ltms.medu.ir وارد سامانه میشیم .
قسمت فراگیران رو انتخاب می کنیم.
در این مرحله نام کاربری و رمز و کدامنیتی نوشته شده در کادر رو وارد میکنیم.
توجه:
1_نام کاربری را کدملی خودتون وارد کنید.
2_رمز رو همون رمز قبل که وارد سامانه ضمن خدمت می شدین وارد کنید.
3_اگر موقع ورود به سایت با خطای نام کاربری و رمز اشتباه است روبرو شدید با کارشناس ضمن خدمت اداره محل خدمتتون تماس بگیرین تا کدملی شما رو ریست (راه اندازی مجدد) کنند و مشکل برطرف بشه.
با ورود اطلاعات خواسته شده وارد صفحه اصلی سامانه میشید که در نوار بالا اطلاعات خودتون شامل نام و نام خانوادگی و اداره محل خدمت رو میبینید. مسیر کار ما تابلو اعلانات در سمت راست و گزینه ارزیابی شایستگی و سنجش صلاحیت هست که با ستاره ی قرمز رنگ مشخص شده است.
از پنل تابلو اعلانات گزینه ارزیابی شایستگی و سنجش صلاحیت رو کلیک کنید.وارد صفحه ی بعدی میشید در این صفحه مستطیل اولی که نوشته شده درخواست توسعه شایستگی رو کلیک کنید .وارد صفحه جدیدی میشید در پایین صفحه ثبت اطلاعات رو بزنید و به همین راحتی اولین مرحله از کار رو به درستی انحام دادید و درخواست ارزیابی شایستگی و سنجش صلاحیت رو کامل کردین.
در نصویر پایین می تونین مراحل کار رو به ترتیب ببینید.
حالا که مراحل کار رو همراه بودین و راجع به اجرای کم و کیف برنامه اطلاعاتی به دست آوردین بخشنامه سایت ضمن خدمت در مورد اجرای همین برنامه رو میتونین مطالعه و دانلود و مورد استفاده قرار بدین.با احترام تقدیم شما
راستی یه نکته ی مهم: اگه موقع تکمیل درخواست توسعه شایستگی با خطای عدم ابلاغ روبرو شدید در جریان باشید سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در حال بروز رسانیه و ابلاغ ها از قسمت اطلاعات فراگیر حذف شده، به همین دلیل در تکمیل فرم سنجش صلاحیت معلمی برای تعدادی از همکاران خطای عدم ابلاغ رو نشون میده که به زودی رفع میشه.
امیدوارم توضیحات براتون مفید و یاری رسان بوده باشه.اگه از مطالب خوشت اومد سایر مطالب سایت رو با دیگران به اشتراک بزار و سایت ابتدایی ها رو به اولیا،همکاران و دانش آموزان معرفی کن.سایت ابتدایی ها برای هر شش پایه ابتدایی مطلب و محتوای آموزشی داره و تمام سعی خودشو میکنه تا رضایت خاطر بازدیدکنندگان رو فراهم بیاره و در نهایت کیفیت آموزشی همراه با عدالت آموزشی سهم همگی مان باشد.
همکاران عزیز منتظر اطلاعیه های بعدی سامانه ضمن خدمت باشید و سری به سایت ابتدایی ها بزنید.در ضمن هر سوالی داشتین پایین این پست بپرسید تا به اون جواب بدم.
نحوه ثبت نام برای نیروهای شرکتی که کد پرسنلی ندارندبه چه صورت هست؟
خواستم ازساعات ضمن خدمت امسالم مطلع شوم
آزمون جامع سنجش صلاحیت که 15 ام اردیبهشت برگزار میشه. منابعش چیه؟
من بارها برای ثبتنام صلاحیت های معلمی وارد سامانه ضمن خدمتم شدم ولی در آنجا هیچ خبری از ثبتنام وجود نداره و برام غیر فعاله. لطفا راهنمایی فرمایید باید چکار کنم تا برام فعال بشه؟؟؟ ضمنا چندین ساله که من دارای رتبه عالی هم هستم. میشه لطفا پاسخ را برام پیامک کنید؟ چون ایمیل ندارم.
ممنونم.
09152136474
تشکر از مطالب مفیدتون
یه سوال داشتم آیا معلم رسمی دوره ابتدایی با 29سال و 6ماه سابقه کار که اول مهر ماه بازنشسته میشه باید در آزمون شرکت کنه یا فقط دوره ضمن خدمت باید بگذرونه؟